Wydarzenia
Antropologia kulinarna, Kreowanie wizerunku publicznego i komunikacja intermedialna - nowa oferta studiów podyplomowych
Data dodania: 16-10-2013
Zapraszamy do zapoznania siÄ™ z nowÄ… ofertÄ… studiów podyplomowych: Antropologia kulinarna oraz Kreowanie wizerunku publicznego i komunikacja intermedialna. Planowane uruchomienie studiów: semestr letni 2014.
Studia podyplomowe Antropologia kulinarna
Nowa propozycja WydziaÅ‚u Filologiczno-Historycznego obejmuje studia interdyscyplinarne z obszaru nauk humanistycznych. Skierowane sÄ… one do osób zajmujÄ…cych siÄ™ szeroko rozumianÄ… kulinarystykÄ…: do restauratorów, wÅ‚aÅ›cicieli i menadżerów instytucji prowadzÄ…cych jakikolwiek rodzaj usÅ‚ug gastronomicznych, krytyków kulinarnych, autorów i wydawców książek o tematyce kulinarnej, redaktorów dziaÅ‚ów kulinarnych w czasopismach i mediach radiowych, telewizyjnych oraz sieci, techników żywieniowych.
Celem studiów jest wyposażenie sÅ‚uchacza tychże studiów w umiejÄ™tnoÅ›ci Å›wiadomego uczestniczenia w kulturze kulinarnej i wykorzystania narzÄ™dzi kulturoznawczych w konstruowaniu zjawisk kulinarnych: zarówno w praktyce gastronomicznej, jak na poziomie krytycznego odbioru. Podczas zajęć można zapoznać siÄ™ z historiÄ… i kulturÄ… jedzenia zwiÄ…zanymi z rytuaÅ‚ami, spoÅ‚ecznymi, geograficznymi i religijnymi kontekstami spożywania pokarmów i napojów. Antropologiczna refleksja pozwala spojrzeć na żywność, jak i na sam proces jedzenia jako na zjawisko komunikacyjne, w którym konieczne jest operowanie pewnymi kodami kulturowymi. Studia zamierzajÄ… także zwrócić uwagÄ™ na narracyjny charakter procesów kulinarnych zwiÄ…zanych z przygotowaniem posiÅ‚ku, jego spożywaniem, ale także z jego obudowÄ…: przestrzeniÄ… kulinarnÄ…, paratekstami z nim zwiÄ…zanymi (menu, nazwy lokali), które można wykorzystać w strategiach marketingowych. Ponadto, studia przygotowujÄ… do pisania recenzji kulinarnych oraz opinii na temat restauracji, prowadzenia programów i blogów kulinarnych, projektowania menu, dokonywania "rewolucji kuchennych" ze wzglÄ™du na charakter obiektu gastronomicznego, tworzenia designu odpowiadajÄ…cego zaÅ‚ożonej narracji lokalu itp.
Czas trwania studiów - 2 semestry
Program zajęć obejmuje 310 godzin zajęć z zakresu historii i antropologii jedzenia oraz zajęć warsztatowych.
Studia podyplomowe Kreowanie wizerunku publicznego i komunikacja intermedialna
Nowa propozycja WydziaÅ‚u Filologiczno-Historycznego skierowana jest do osób zajmujÄ…cych siÄ™ szeroko rozumianÄ… komunikacjÄ… w przedsiÄ™biorstwach, organizacjach i urzÄ™dach czy placówkach administracji publicznej. Celem studiów jest wyposażenie sÅ‚uchacza tychże studiów w umiejÄ™tnoÅ›ci Å›wiadomego ksztaÅ‚towania swojego wizerunku jako znaku firmy, którÄ… reprezentuje, oraz w umiejÄ™tnoÅ›ci zabierania publicznie gÅ‚osu, wystÄ™powania, przyjmowania roli rzecznika i kontaktu z mediami. W tym celu program studiów chce wyposażyć w umiejÄ™tnoÅ›ci psychologiczne, m.in. radzenia sobie w sytuacjach stresowych i w koniecznoÅ›ci dziaÅ‚ania pod presjÄ…; narzÄ™dzia komunikacyjne zwiÄ…zane z wizerunkiem publicznym, uwzglÄ™dniajÄ…ce praktyczne elementy komunikowania w mediach poprzez różne typy ekspresji kulturowej oraz wiedzÄ™ i umiejÄ™tnoÅ›ci retoryczno-jÄ™zykowe w zakresie Å›rodków perswazji, erystyki, socjotechniki, mnemotechniki itp.
Sylwetka absolwenta
SÅ‚uchacze podyplomowych studiów Kreowanie wizerunku publicznego i komunikacja intermedialna zdobÄ™dÄ… wiedzÄ™ dotyczÄ…cÄ… procesów odpowiedzialnych za wÅ‚aÅ›ciwÄ… komunikacjÄ™ miÄ™dzyludzkÄ…, psychologicznych uwarunkowaÅ„ majÄ…cych wpÅ‚yw na ksztaÅ‚towanie wizerunku i jego spoÅ‚eczny odbiór. PoznajÄ… podstawowe zagadnienia z zakresu psychologii spoÅ‚ecznej z uwzglÄ™dnieniem kwestii zwiÄ…zanych z pojÄ™ciem asertywnoÅ›ci. Nabyta wiedza w odniesieniu do sztuki wystÄ…pieÅ„ publicznych, sposobów werbalnej i niewerbalnej komunikacji, elementów socjotechniki, sprawdzona podczas zajęć warsztatowych, pozwoli na Å›wiadome i efektywne posÅ‚ugiwanie siÄ™ sÅ‚owem z zachowaniem zasad etyki, ale także estetyki wypowiedzi. Proces nauczania oparty na tradycji retoryki i erystyki w źródÅ‚owym rozumieniu tych dziedzin wiedzy, z uwzglÄ™dnieniem zasad moralnych usprawni w absolwentach perswazyjnÄ… skuteczność pozbawionÄ… atrakcyjnej pokusy wszelkiego rodzaju manipulacji.
Czas trwania studiów - 2 semestry
Program zajęć obejmuje 230 godzin zajęć teoretycznych i warsztatowych z zakresu psychologii, komunikacji kulturowej, retoryki i emisji głosu.